فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

خبر: استخدام 100 هزار نفر در وزارت بهداشت

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جمعیت پرستاران در مشهد نسبت به تخت‌های بیمارستانی کمتر از استاندارد کشور است، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمعیت پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی حدود 0.9 است که با توجه به ۱.۸ که استاندارد کشوری اعلام شده تقریبا ۵۰ درصد استاندارد را دارا هستیم.

دکتر امیررضا صالح‌مقدم در نشست خبری که امروز، ۶ آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد،با اشاره به اینکه پس از سال‌ها انتظار قانون تعرفه خدمات پرستاری اجرایی شد، اظهار کرد: پس از ۱۵ سال پیگیری برای پرداخت تعرفه خدمات پرستاری با تاکیداتی که مسئولان ارشد کشوری داشتند چند روزی است که این طرح اجرایی شده و در واقع به صورت علی‌الحساب، دانشگاه‌های علوم پزشکی بخشی از خدمات جامعه پرستاری را تعهد و جبران کرده‌اند. در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولین پرداختی در قالب کارانه تعرفه خدمات پرستاری به جامعه هدف طبق قانون پرداخت شد.

صالح‌مقدم با اشاره به  ارائه خدمات درمانی و مراقبتی بیماران توسط کادر پرستاری، بیان کرد: با توجه به ارائه خدمات مطلوب به بیماران، می‌طلبد مسئولان ارشد کشوری حمایت ویژه‌تری از جامعه پرستاری و خدمات ایثارگران این قشر داشته باشند. به خصوص که مشکل اصلی ما در حقیقت کمبود جمعیت گروه پرستاری در دانشگاه‌ها است. درحال حاضر با استانداردها فاصله داریم و نیاز است که تعداد بیشتری از همکاران پرستاری را به جامعه پرستاری دانشگاه اضافه کنیم تا فرصت ارائه خدمات پرستاری بیشتری برای مردم فراهم شود.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمهیداتی از طرف معاونت توسعه بهداشت و معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان انجام شده و قرار است آزمون کشوری برای استخدام گروه پزشکی برگزار شود. براساس شنیده‌ها این آزمون در اسفند ماه ۱۴۰۱ یا در اردیبهشت ۱۴۰۲ در گروه‌های مختلف مورد نیاز نیروهای انسانی وزارت بهداشت شامل پزشکان رادیولوژی، آزمایشگاه، مددکار، پرستار، ماماها برگزار می‌شود. در این آزمون اولویت کادر پرستاری است اما هنوز سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مشخص نشده است.

دکتر امیررضا صالح‌مقدم اظهار کرد: هنوز سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشخص نشده اما آنچه معلوم است عدد قابل توجهی در این آزمون پذیرش خواهند شد. بالغ بر حداقل ۳۰ هزار نفر پرستار در سطح کشور قرار است در این آزمون استخدامی جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی شوند که از این تعداد بین ۶ تا ۸ درصد سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌شود.

وی افزود: با این اقدام امیدواریم بخشی از کمبود بزرگ دانشگاه علوم پزشکی جبران شود. همچنین این استخدام‌ها به شکل تصاعدی ادامه داشته باشد تا بتوانیم خودمان را به کف استاندارد وزارت بهداشت برسانیم. در خصوص تعرفه‌ها هم پرداخت علی‌الحساب صورت گرفته و شیوه‌نامه اجرایی نشان می‌دهد که در حقیقت پرداختی به پرستارها در قالب کارانه پرستاران افزایش و بهبود پیدا می‌کند. براساس شنیده‌ها کارانه‌های پرستاران بسته به نوع بخش، تعداد بیمار و ساعت خدمت بالغ بر یک و نیم تا ۴ میلیون تومان در ماه خواهد بود که این علاوه بر حقوق و دستمزدهای جاری است.

7 آذر 1401

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها