فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

آزمون استخدامی همه ساله برای علاقه مندان و متقاضیان برگزار می شود که برای شرکت در این آزمون باید ثبت نام کرد که ثبت نام این آزمون مانند سال های گذشته در شهریور ماه انجام خواهد شد. آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در 20 شهریور ماه آغاز و تا  29 شهریور ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان در زمان های مشخص شده می توانند با مراجعه به سایت سنجش نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام فرمایند. باید این نکته را توجه کنید که از آنجاکه این ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود برای ثبت نام و شرکت در آزمون نیاز به یک سری مدارک می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.این آزمون با رویکرد جذب نیروهای جوان و تحصیل کرده سالهاست که در سرتاسر کشور اجرا میشود و سالیانه افراد زیادی در این آزمون قبول میشوند و در دستگاه های اجرایی کشور مشغول به کار میشوند.این آزمون دو منبع مختلف دارد که یک منبع عمومی و یک منبع تخصصی دارد.منبع عمومی این ازمون بین همه‌ی آزمون های اجرایی مشترک میباشد اما دروس تخصصی آنها با هم متفاوت است.

آزمون استخدامی

مواد آزمون

به هر يك از داوطلبان، يك دفترچه سوال عمومی و يك دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد. كليه دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزين های با ضريب يك (1) براي سوالات حيطه عمومی و ضريب دو (2) برای سوالات حيطه تخصصی طراحی خواهد شد. ضمنا به ازای هر سه پاسخ غلط، يك پاسخ صحيح حذف خواهد شد.

الف) مواد آزمون عمومی:

به شرح زير تعيين ميشود:
فنّاوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL )
رياضی و آمار مقدماتی
زبان و ادبيات فارسی
معارف اسلامی
زبان انگليسی - عمومی
اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
هوش و توانمندی های عمومی
تبصره: اقليت های دينی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، از پاسخگويی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در اينصورت، نمره مكتسبه اين داوطلبان، براساس مجموع ترازشده ساير سؤالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

ب) مواد آزمون تخصصی:

سوالهای حيطه های تخصصی آزمون با توجه به دانش و مهارت های تخصصی متناسب با رشته های شغلی، بر اساس مواد آزمون مندرج در جدول شماره 1 صفحات 12 تا 23 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی كشور سال 1399 مشخص شده است.

منبع کمک آموزشی برای دروس عمومی آزمون استخدامی

کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده دروس عمومی آزمون استخدامی شامل :

big circle ویژه ‌داوطلبان ‌آزمون ‌استخدامی‌ برای ‌دستگاه‌های اجرایی ، بانک‌ها ، آموزش و پرورش ، سازمان ها ، ادارات و ...

big circle مجموعه سوالات چهارگزینه ای میکرو طبقه بندی شده کلیه دروس

big circle سوالات آزمون استخدامی سال های گذشته 

big circle به همراه سوالات آزمون استخدامی سال 99

big circle پاسخنامه کاملا تشریحی

دروس عمومی آزمون استخدامی

اين مجموعه شامل سؤالات دروس عمومی آزمونهای استخدامی دستگاه های اجرایی به همراه پاسخنامه کاملاً تشریحی است. ویژگی های این کتاب به شرح زیر است:

1) سؤالات ادوار گذشته آزمون های استخدامی در این کتاب قرار گرفته است و همیشه بهترین منبع برای هر آزمونی سؤالات سال های گذشته آن میباشد.

2) سؤالات به صورت طبقه بندی شده در این کتاب قرار داده شده است. طبقه بندی موضوعی سؤالات باعث میشود که خواننده کتاب درک بهتری از نحوه طراحی سؤالات آزمونها داشته باشد.

3) به منظور تکمیل کتاب، سؤالات تستی آزمون های دیگر نیز به بسیاری از فصول اضافه شده است و در نتیجه داوطلبان به یک بانک کامل سؤالات دسترسی دارند.

4) سؤالات آزمون دی ماه 1399 دستگاه های اجرایی نیز در این کتاب موجود است.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشند که طبق دفترچه کنکور سال 1399 ضریب کلیه دروس تخصصی و عمومی، یک  یباشد و ارزش وزنی دروس عمومی ( 40 درصد) و دروس تخصصی ( 60 درصد) محاسبه می شود. همچنین پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش براساس مجموع نمره کل نهایی آنان با ارزش وزنی ( 70 درصد) برای آزمون های کتبی (عمومی و تخصصی) و ارزش وزنی (30 درصد) برای مصاحبه خواهد بود.

کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده دروس عمومی آزمون استخدامی شامل درس های زیر می باشد:

زبان وادبیات فارسی و آیین نگارش
فناوری اطلاعات
آمار مقدماتی
ریاضی
اطلاعات عمومی دانش اجتماعی
زبان انگلیسی - عمومی
هوش و توانمندی های عمومی
معارف اسلامی

نکاتی در رابطه با آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

راهنمای دفترچه ها و پاسخنامه

در جلسه امتحان به هر داوطلب (به جز داوطلبان عناوین شغلی گروه اول) دو بسته آزمونی داده می شود که بسته اول حاوی یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) و بسته دوم حاوی دفترچه آزمون تخصصی (شماره دو) است.

در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام درج شده است. در مستطیل بالای پاسخنامه نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غیر از محل های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محلها خودداری شود، در غیراین صورت فرد به عنوان متخلف تلقی و پاسخنامه وی تصحیح نخواهد شد.

داوطلب به محض دریافت بسته آزمون مربوط و قبل از بازکردن پوشش نایلونی، لازم است نام خانوادگی و نام خود را با نام خانوادگی و نام و شماره مندرج در روی جلد دفترچه سوالات امتحانی و پاسخنامه و همچنین شماره صندلی و شماره داوطلبی مندرج در روی کارت ورودی خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و درصورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف برطرف شود.

دفترچه آزمون استخدامی

نحوه پاسخ دادن به سوالات

داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سوال تعیین شده است، فقط به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ پرکند.

چون پاسخنامه به وسیله ماشین علامت خوان تصحیح میشود از کثیف کردن، تاکردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و یا اثری بر روی آن خودداری شود. جواب ها فقط در پاسخنامه با پرکردن محل مخصوص مشخص می شود.

در آزمون های گذشته مشاهده شده که داوطلبان ابتدا پاسخ را در دفترچه سوالات مشخص می کنند و بدون توجه به زمان، بعد از اتمام زمان مقرر درخواست انتقال آن را به پاسخنامه دارند که این امر برخلاف روال مطلوب آزمون است و امکانپذیر نیست. بنابراین توصیه می شود از ابتدا پاسخ سئوالات را در پاسخنامه درج کنند.

در تست های چهارگزینه ای برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخهای حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد.

به داوطلبان توصیه می شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلاً نمی دانند به آن سوال جواب ندهند زیرا به سئوال های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخها، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

تست زنی صحیح

جزئیات فرآیند برگزاری آزمون

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح روزهای پنجشنبه ۱۱ دی و جمعه ۱۲ دی آغاز می شود. درهای ورودی حوزه های اصلی امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد. داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.

آزمون در تمامی مراکز استانها و برخی از شهرستان های کشور برگزار خواهد شد. داوطلبان باید با توجه به شماره داوطلبی مندرج در کارت شرکت در آزمون خود و براساس آدرس مندرج در کارت، نسبت به شناسایی حوزه های امتحانی خود اقدام کنند.

تعداد سوالات و مدت پاسخگویی

در جلسه آزمون به هریک از داوطلبان عناوین شغلی مختلف (به جز داوطلبان عناوین شغلی گروه اول)، دو بسته آزمونی داده می شود. دفترچه سوالات همه داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد آن درج شده است.

این دفترچه ها، دارای تنوع بوده و کد عددی و حروف انگلیسی که بر روی دفترچه سوال داوطلبان درج شده، باید با کد عددی و حروف انگلیسی درج شده در پاسخنامه مطابقت داشته باشد.

آزمون عمومی: دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) حاوی ۱۰۵ سئوال و متناسب با گروه عنوان شغلی است. آزمون عمومی گروه اول (کد دفترچه ۳۰۰)، آزمون عمومی گروه دوم (کد دفترچه ۴۰۰)، آزمون عمومی گروه سوم (کد دفترچه ۶۰۰)، آزمون عمومی گروه چهارم (کد دفترچه ۷۰۰)، آزمون عمومی گروه پنجم (کد دفترچه ۸۰۰)، آزمون عمومی گروه ششم (کد دفترچه ۸۰۰) است که داوطلبان باید در مدت ۱۱۵ دقیقه به سئوالات آن پاسخ دهند.

اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت، نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سئوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

عناوین شغلی گروه اول: مامور اجرایی محیط زیست، مامور اجرایی محیط زیست، مامور اجرایی محیط زیست، مامور اجرایی محیط زیست، مامور اجرایی محیط زیست و مامور اجرایی محیط زیست دارای آزمون تخصصی نیستند و فقط به سوالات دفترچه عمومی پاسخ می دهند.

آزمون اختصاصی: تعداد سئوالات تخصصی عناوین شغلی هریک از گروه ها در راهنمای آزمون مشخص شده است که داوطلبان باید در مدت ۸۰ دقیقه به سئوالات آن پاسخ دهند.

عناوین شغلی گروه اول شامل کاردان پزشکی قانونی، کاردان آزمایشگاه تشخیص طبی، کاردان شبکه، متصدی امور دفتری، مسئول خدمات مالی، مراقب اقدامات تامینی و تربیتی زندانها، کاردان حقوقی، کاردان دامپزشکی، کاردان انتقال خون علاوه بر پاسخگویی به سوالات آزمون عمومی، آزمون تخصصی نیز خواهند داشت.

در مورد سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران (بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون) هیچگونه ویرایشی برای این بند انجام نمی گیرد. با توجه به هماهنگی انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، متقاضیان باید از ۱۶ تا ۱۸ آبان ویرایش خود را انجام می دادند.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها