فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

معرفی رشته الکترونیک

رشته‌ی الکترونیک یکی از پرکاربرد ترین رشته‌های فنی و حرفه‎‌ای میباشد و البته میتوان گفت سخت ترین رشته‌ی شاخه فنی است.با توجه به پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا انسان نیاز بیشتری به این رشته داشته باشد.درواقع امروزه تمام وسایل اطراف خود را که مشاهده کنیم به نوعی مرتبط با این رشته میباشد مانند گوشی موبایل،کامپیوتر،تبلت،تلوزیون،رادیو،لپ‌تاپ و ... .

این رشته با رویکرد پیشرفت بشر در دنیا به وجود آمد و تا به امروز در بخش‌های مختلف دنیا کاربرد دارد.الکترونیک در زندگی روزمره‌ بشر بسیار زیاد به چشم می‌آید اما خیلی از افراد جامعه از اهمیت این رشته بی خبر هستند و یا خیلی ساده از کنار این موضوع عبور میکند در حالی که این رشته کمک زیادی به زندگی بشریت کرده است.

انسان و الکترونیک

رشته‌ی الکترونیک در واقع پایه و زیر بنا‌ی تمام گرایش‌های رشته برق است و امروزه با گرایش‌های بسیار زیاد که به صورت تخصصی در شاخه‌های مختلف وجود دارد کمک کرده تا صنایع راحت تر و هوشمندانه تر به کار خود ادامه دهند و از اشتباهات نیروی انسانی بیشتر جلوگیر شود.

آینده شغلی رشته الکترونیک

آینده شغلی این رشته با توجه به نیاز این روزها به تکنولوژی بازار کار خوبی دارد اما این موضوع به این معنا نمیباشد که افرادی که در این رشته در حال تحصیل هستند به این موضوع اکتفا کنند و به قول معروف تنبلی را پیشه‌ی کار خود کنند.

این رشته در حوزه‌های زیادی گرایش دارد مانند نیروگاه‌ها،انواع کارخانجات،سازمان‌های مخابراتی،صنایع دفاعی و نظامی و یا در شرکت های خصوصی که مرتبط با رشته‌ی الکترونیک میباشد و حتی در شرکت‌های تولید لوازم خانگی و شرکت‌های تولید گوشی موبایل،لوازم جانبی الکترونیکی مانند هندزفری و یا در شرکت‌های تولید قطعات الکترونیکی مانند تولید یک خازن.

تکنسین الکترونیک

البته یک مهندس الکترونیک میتواند با توجه به نیاز کشور به قطعات الکترونیک و یا دستگاه‌های مورد نیاز کشور خود برای خود یک کسب و کاری راه‌اندازی کند و در همین راستا هم کسب درآمد کند و هم نیاز‌های کشور خود را برطرف کند.

این رشته با توجه به رشد تکنولوژی و پیشرفت چشم گیر زندگی بشر در حوزه‌ی دیجیتال باعث شده تا هر سال بازار کار بیشتری برای این رشته ایجاد شود و شرکت‌ها،سازمان‌ها و ... نیاز بیشتری به افراد فارغ التحصیل رشته‌ی الکترونیک داشته باشند.

شرکت‌های وابسته به الکترونیک

امروزه خیلی از محصولات و خدمات در یک جامعه‌ی پیشرفته بر پایه عملکرد مهندسین الکترونیک طراحی،تولید و مورد استفاده قرار میگیرد.این مورد یک نکته‌ی مثبت در این رشته‌ی تحصیلی قلمداد میشود و باعث شده تا گستره کاری این رشته بسیار زیاد باشد. 

راه‌های تحصیل در رشته الکترونیک

برای انتخاب رشته و تحصیل در رشته‌های مختلف موردی که بسیار حائز اهمیت میباشد *اولویت* است.محصلانی که برای انتخاب رشته از پایه نهم به دهم راه پیدا میکنند باید برای معیار‌های شخصی خود اولویت تعیین کنند.این اولویت ها میتواند شامل درآمد،علاقه،نوع کار و .... باشد.

حالا که درک بهتر از مفهوم اولویت و معیار متوجه شدید میتوایند برای معیار‌های خودتان اولویت مشخص کنید.مهم ترین معیار در انتخاب شغل و رشته علاقه میباشد که باید توجه‌ی ویژه‌ای به آن شد به دلیل این که در حال حاضر افراد زیادی در دنیا وجود دارند که علاقه به شغل خود ندارند.

انتخاب رشته

برای تحصیل در شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای رشته‌ی الکترونیک ابتدا باید از پایه نهم به دهم شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای (هنرستان) را انتخاب کنید و بعد اقدام به انتخاب رشته کنید.و در سه پایه‌ی دهم یازدهم دوازدهم تحصیل کنید تا مدرک دیپلم خود را دریافت کنید.بعد از دریافت مدرک دیپلم میتوانید با شرط معدل جذب دانشگاه‌ها شوید و طبق معدل کل خود در دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی تحصیل کنید.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای

بهترین راه برای تحصیل در این رشته،شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای میباشد به دلیل این که در این شاخه از پایه تمام جزئیات و کلیات تدریس میشود و دانش آموز از لحاظ علمی و عملی بسیار در سطح بالایی قرار میگیرد.و در ضمن افرادی که از شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار میشوند خیلی متخصص تر و ماهرتر هستند.

پس برای انتخاب رشته‌ی تحصیلی خود ابتدا باید به علاقه و سپس به معیار های دیگر خود توجه کنید.اما در این مقاله فقط در رابطه با رشته الکترونیک پرداخته میشود.راه‌های تحصیل در رشته‌ی الکترونیک از طریق‌های مختلف صورت میگیرد.

بعد از قبولی و اخذ مجوز تحصیل در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید در مقطع کاردانی(فوق دیپلم) تحصیل کنید و بعد از دریافت مدرک کاردانی باید برای مقطع کارشناسی(لیسانس)اقدام کنید که برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای میتوانید با شرط معدل جذب دانشگاه شوید اما دانشگاه‌های دولتی برای رشته‌های مانند الکترونیک به دنبال جذب افراد با معدل‌های ممتاز میباشد.

و به همین صورت میتوانید تا مقطع دکترا در دانشگاه‌های معتبر دولتی کشور تحصیل کنید البته از مقطع کارشناسی به بعد باید در کنکور الکترونیک در گرایش انتخابی خود شرکت کنید و دیگر به صورت شرط معدل نمیباشد.اما راه‌های دیگری برای تحصیل در این رشته وجود دارد که در ادامه‌ به آنها میپردازیم.

مسیرهایی دیگر برای تحصیل در رشته‌های الکترونیک وجود دارد البته مسیرهای که از این پس برای شما معرفی میشود بدون شرکت در کنکور هم میشود در دانشگاه‌ها جذب شد.یکی از راه‌های تحصیل در رشته‌ی الکترونیک در دانشگاه‌ها به صورت بدون آزمون میباشد و شما بدون این که در کنکور شرکت کنید میتوانید جذب دانشگاه‌های خصوصی شوید.

دانشگاه آزاد
دانشگاه پیام نور
دانشگاه علمی و کاربردی

راه‌های زیادی برای تحصیل در این رشته وجود دارد مثلاً میتوانید از طریق شاخه‌ی ریاضی فیزیک وارد این رشته شوید که البته باید کد رشته‌ی شما جزوه رشته‌های باشد که مجاز به تحصیل در رشته‌ی الکترونیک هستند.نکته‌ی آخر در رابطه با مسیر تحصیل در رشته‌ی الکترونیک داشتن دانسته‌های شما و مسلط بودن در درسهای مانند ریاضیات  و فیزیک است.

یکی دیگر از راه‌های تحصیل در رشته‌ی الکترونیک شاخه‌ی کارودانش میباشد.البته تحصیل در این رشته‌ ویژگی‌های خاص خود را دارد.افرادی که در این شاخه در حال تحصیل هستند در واقع به صورت تخصصی یکی از زیر شاخه‌های یک رشته را فرا میگیرند.

به معنای ساده‌تر تحصیل در شاخه‌ی کارودانش به این صورت میباشد که شما اگر علاقه‌مند به رشته‌ی الکترونیک باشید فقط میتوانید در یکی از گرایش‌های آن رشته تحصیل کنید مانند الکترونیک صنعتی.

الکترونیک صنعتی

و البته این شاخه‌ی تحصیلی سختی‌های خاص خودش را دارد به دلیل این که شما در شاخه‌ی کاردانش تمام دروس خود را به صورت عملی و فقط به صورت مختصر نسبت به یکی از شاخه‌های رشته الکترونیک یاد گرفته‌اید و خیلی از مطالب مهم در رشته‌ی الکترونیک را فرا نگرفته‌اید.

گرایش‌های رشته‌ی الکترونیک

موردی که باید به آن توجه کرد این است که داوطلبان رشته‌ی الکترونیک فقط در مقطع کارشناسی به کارشناسی  ارشد میتوانند از ‎‌رشته‌ی مورد نظر خودشان گرایش انتخاب کنند.و گرایش‌های که در ادامه به آنها اشاره شده است همگی در مقطع کارشناسی ارشد میباشد.

گرایش‌های این رشته عبارتنداز:

در این مقطع فقط سه گرایش وجود دارد که شما میتوانید در این گرایش‌ها تحصیل کنید.

1-سیستم‌های الکترونیک دیجیتال

2-مدارهای مجتمع الکترونیک

3-افزاره های میکرونانو الکترونیک

هر کدام از این گرایش‌ها در شغل‌های مختلف کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به ترتیب به هر یک از این گرایش ها میپردازیم :

سیستم‌های الکترونیک دیجیتال

فارغ التحصیلان این گرایش با توجه به حوزه‌ی تحصیلی خود میتوانند در شرکت‌های زیادی مشغول به کار شوند و دلیل این موضوع این است که ماهیت علمی این گرایش به صورتی است که این افراد میتوانند در محدوده‌ی نرم افزار،سخت افزار و امنیت شبکه های داده و کاربرد سیستم‎‌های دیجیتال استخدام شوند.اما دانش اصلی این افراد در طراحی مدارها و سیستم دیجیتال در سطح تراشه،سیستم های نهفته،سیستم‌های کامپیوتری پیشرفته با تاکید بر بکارگیری مغز افزار،چگونگی بکارگیری ابزار CAD میباشد.در ضمن فارغ التحصیلان این گرایش یک از زبان‌ بسیار مهم برنامه نویسی به اسم VHDL را یاد میگیرند.

سیستم‌های الکترونیک دیجیتال

مدارهای مجتمع الکترونیک

افرادی که جذب این گرایش میشوند باید بدانند که این رشته در خارج از کشور بسیار اهمیت زیادی دارد و با توجه به نیاز این روز‌ها به این علم و پیشرفت تکنولوژی هرساله نیاز به این علم بیشتر و بیشتر میشود.فارغ التحصیلان این گرایش با یادگیری مباحثی مانند آشنایی با زبان های توصیف سخت افزاری ، آشنایی با پردازش سیگنال و تصویر ، طراحی مدارهای مجتمع در فناوری های نانوالکترونیک و میکروالکترونیک ، طراحی و ساخت مدارهای مجتمع دیجیتال و آنالوگ ، طراحی و ساخت مبدل های آنالوگ و دیجیتال ، طراحی و ساخت مدارهای مجتمع نوری میتوانند فعالیت‌های زیادی در این گرایش داشته باشند.و این گرایش در خارج از کشور بسیار عالی است.باتوجه به نبود تجهیزات و امکانات کافی و مفید در کشور متاسفانه هنوز در ایران این رشته کاربرد زیادی ندارد.با تحصیل در این رشته شما میتوانید در شرکت‌های تولید انواع مدارهای مجتمع از جمله (IC) فعالیت و استخدام شوید.

مدارهای مجتمع الکترونیک

افزاره های میکرونانو الکترونیک

این گرایش با توجه اهمیت بسیار زیادی که در دنیا دارد امروزه داوطلبان زیادی در این گرایش در حال تحصیل هستند البته در خارج از کشور و در تلاش هستند تا بتوانند از این علم برای تولید فیبرها،انواع لیزها،ادوات نوری مانند LEDها،سنسورهای حساس به مادون قرمز یا هر طیف نوری دیگر،دیتکتورهای باند باریک برای آشکارسازی تک فرکانس یا باند پهن استفاده کنند.این گرایش در جهان پیشروی بسیار زیادی داشته است اما به دلیل نبود امکانات و تجهیزات برای این رشته باعث شده تا در کشور ما این رشته بیشتر به صورت تحقیقاتی و پژوهشی پیش رود.

نانو الکترونیک
معرفی کتاب‌ها و منابع درسی این رشته در هنرستان
شاخه‌ی فنی و حرفه ای

کتاب‌های مقطع دوره دوم متوسطه (پایه دهم) رشته‌ی الکترونیک

دروس تخصصی

دانش فنی پایه الکترونیک

همراه هنرجو الکترونیک

عرضه تخصصی قطعات

الکتریکی و الکترونیکی

طراحی و ساخت مدار چاپی

دروس شایستگی‌های غیر

فنی

تفکر و سواد رسانه‌ای

الزامات محیط کار

دروس پایه

ریاضی1

فیزیک

نقشه کشی فنی رایانه‌ای

دروس عمومی

دین و زندگی1

فارسی و نگارش1

جغرافیا ایران

عربی،زبان قرآن1

انگلیسی1

کتاب‌های مقطع دوره دوم متوسطه (پایه یازدهم) رشته‌ی الکترونیک

دروس تخصصی

ساخت پروژه

(برد الکترونیکی دستگاه)

مونتاژ و دمونتاژ قطعات اس ام دی

و مستندسازی 

دروس شایستگی‌های غیر

فنی

کارگاه نوآوری و کارآفرینی

کاربرد فناوری های نوین

دروس پایه

ریاضی2

شیمی

دروس عمومی

انسان و محیط زیست

فارسی نگارش2

عربی ، زبان قرآن2

تاریخ معاصر ایران

انگلیسی2

دین و زندگی2

هنر

کتاب‌های مقطع دوره دوم متوسطه (پایه دوازدهم) رشته‌ی الکترونیک

دروس تخصصی

نصب و سرویس دستگاه

‌های الکترونیکی خانگی

دانش فنی تخصصی الکترونیک

نصب و سرویس دستگاه

های الکترونیکی اداری و صنعتی

دروس شایستگی‌های غیر

فنی

اخلاق حرفه ای 

دروس پایه

ریاضی 3

دروس پایه

فارس و نگارش3

دین و زندگی3

هویت اجتماعی

عربی ، زبان قرآن3

سلامت و بهداشت

مدیریت خانواده و سبک

زندگی

برای دریافت فایل PDF این کتاب‌ها به سایت "پایگاه کتاب درسی"مراجعه کنید.

برای آشنایی بهتر با محتوای کتاب های تخصصی پایه دهم این رشته و هدف از آموزش این کتاب ها  لطفاً مطالب زیر را مطالعه کنید.

کتاب دانش فنی پایه الکترونیک که برای پایه دهم رشته الکترونیک میباشد توسط دبیر مربوطه به شما دانسته های از مبانی الکتریسیته،کمیت‌ها و مفاهیم الکتریکی،مدارهای الکتریکیDC و AC،انرژی و توان و در نهایت کاربردهای الکترونیک آموزش میدهد تا شما از لحاظ مفاهیم و مفهوم‌های ابتدایی الکترونیک آشنایی کافی را داشته باشید.

دانش فنی پایه الکترونیک

کتاب بعدی به نام عرضه تخصصی قطعات الکتریکی و الکترونیکی میباشد.این کتاب به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید قطعات الکتریکی و الکترونیکی را شناسایی کنید و البته در رابطه نحوه صحیح سیم پیچی، نحوه کار کردن با دستگاه‌های اندازه‌گیری کمیت‌های موج،نحوه کار کردن با دستگاه‌های اندازه‌گیری تعیین توان و ضریب توان،معرفی قطعات و نحوه‌ی خواندن نقشه‌های الکترونیکی ساده، نصب نرم افزارهای الکترونیکی آشنا میشوید.

عرضه تخصصی قطعات الکتریک و الکترونیکی

و آخرین کتاب در پایه دهم رشته الکترونیک کتاب طراحی و ساخت مدار چاپی است.این کتاب به شما آموزش میدهد که چگونه لحیم کاری قطعات گسسته را انجام دهید و مباحثی مانند نصب و کار کردن مدارهای ساده الکتریکی و الکترونیکی و در نهایت طراحی مدارهای چاپی و شبیه سازی و در نهایت مونتاژ یک برد ساده الکترونیکی را به شما آموزش میدهد.

طراحی و ساخت مدار چاپی

برای آشنایی بهتر با محتوای کتاب هاب تخصصی پایه یازدهم این رشته و هدف از آموزش این کتاب لطفاً مطالب زیر را مطالعه کنید.

اولین کتابی که برای شما در پایه یازدهم معرفی خواهد شد کتاب مونتاژ و دمونتاژ قطعات اس ام دی و مستندسازی میباشد.این کتاب به مباحثی همچون كار با ابزار و دستگاه‌های SMD ، پیاده سازی SMD ، مونتاز قطعات SMD ، دیجیتال و کاربردهای آن و در نهایت به مبحث مهم ميكروكنترلرها میپردازد.

مونتاژ و دمونتاژ

کتاب بعدی که در پایه یازدهم تدریس میشود کتاب ساخت پروژه(برد الکترونیکی دستگاه) میباشد.در این کتاب سعی شده تا مباحثی مانند{کار با نرم افزار پيشرفته مدار چاپي كه در آن فرايند نصب راه‌اندازي و چگونگي استفاده از نرم افزار آموزش داده ميشود و در پايان يك پروژه تمريني نرم افزاري را اجرا مي كنند}{طراحي مدار چاپي با نرم افزار پيشرفته كه در آن طراحي مدار چاپي يك پروژه آنالوگ با آي سي اجرا ميشود}{پروژه کاربردی آنالوگ كه در آن مدار چاپي پروژه آنالوگ با آي سي، تبديل به برد مدار چاپي شده و مونتاژ، عيب يابي و راه‌اندازي ميشود}{پروژه مخابراتي كه در آن مدار چاپي پروژه مخابراتي طراحي و تبديل به برد مدار چاپي شده و در نهايت مونتاژ، عيب يابي و راه‌اندازي ميشود}{پروژه الكترونيك صنعتي كه در آن مدار چاپي پروژه الكترونيك صنعتي طراحي و تبديل به برد مدار چاپي شده و در نهايت مونتاژ، عيب يابي و راه‌اندازي ميشود}آموزش داده شود.

ساخت پروژه

برای آشنایی بهتر با محتوای کتاب هاب تخصصی پایه دوازدهم این رشته و هدف از آموزش این کتاب لطفاً مطالب زیر را مطالعه کنید.

اولین کتاب پایه دوازدهم الکترونیک که برای شما معرفی خواهد شد کتاب دانش فنی تخصصی الکترونیک میباشد.هدف از تدریس این کتاب آموزش و ترجمه  متون ساده‌ی فنی و برگه‌های اطلاعات قطعات الکترونیکی ، آموزش برنامه نویسی به زبان C ، تحلیل مدارهای دیجیتال ، محاسبات DC در مدارهای الکترونیکی و محاسبه مقادیر AC در مدارهای الکترونیکی میباشد.

دانش فنی تخصصی الکترونیک

کتاب بعدی در پایه دوازدهم به اسم کتاب نصب و سرویس دستگاه ‌های الکترونیکی خانگی میباشد.در این کتاب با مباحثی همچون سرویس دستگاه‌های الکترونیکی خانگی ، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند کنترل ساختمان ، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند حفاظتی و ایمنی ، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های مخابراتی خانگی ، عیب یابی و تعمیر دستگاه‌های خانگی آشنا میشوید.

عیب یابی و تعمیر دستگاههای خانگی

کتاب نصب و سرویس دستگاه های الکترونیکی اداری و صنعتی که در پایه دوازدهم تدریس و آموزش داده میشود در واقع به مباحثی مانند سرویس و نگهداری دستگاه‌های پرینتر و اسکنر ، نصب و راه‌اندازی و کار با دستگاه چهارکاره (MFP) لیزری ، تعمیر دستگاه چهارکاره لیزری MFP ، نصب و راه‌اندازی شبکه‌های رایانه‌ای ، راه‌اندازی و تعمیر سامانه‌های هوشمند تلفیقی ، تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری لپ‌تاپ و از این قبیل مباحث که بسیار کمک میکند که یک مهندس الکترونیک در یک مجموعه اداری نیازی به تعمیرکار اینگونه وسایل اداری و صنعتی را نداشته باشد.

نصب و سرویس دستگاه های اداری و صنعتی
توانایی‌های فارغ التحصیلان رشته الکترونیک

با اتمام دوره‌ی تحصیلی هنرستان در پایه‌های دهم،یازدهم،دوازدهم در رشته‌ی الکترونیک و با دریافت مدرک دیپلم خود این افراد میتوانند به صورت مستقیم وارد بازار کار شوند اما این پایان کار نیست.در واقع بعد از دریافت مدرک دیپلم این افراد میتوانند تا مقطع دکترا در این رشته ادامه تحصیل بدهند.

فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در شرکت‌های خصوصی و دولتی،صنایع و کارخانجات تولید قطعات الکترونیکی و نیروگاه های برق و ... استخدام و مشغول به کار شوند.توانایی های این افراد عبارتنداز :

ارائه ایده های راهبردی و تحول آفرین در حوزه‌ی الکترونیک و گرایش های آن

توانایی ایجاد گروه های کاری و رهبری آنها

قابلیت انجام کار تحقیقاتی در حیطه الکترونیک و در مرزهای دانش این رشته

شناسایی نیازهای کشور در حوزه های مرتبط و ارائه راه حل بسیار کاربردی مانند تولید یک قطع وارداتی از کشورهای خارجی

کار آفرینی در حوزه الکترونیک و اشتغال زایی

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

4.3 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
129 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سینا
6 ماه قبل

سلام من رشته الکترونیک ام و ریاضی ام متوسطه و رو به پایین میتونم درس ریاضی الکترونیک را پاس کنم ؟و اینکه بازار کار الکتروتکنیک بهتر الکترونیک هست یا اینکه بازار کار هردوشون مثل هم هست ؟

مدیر
6 ماه قبل
پاسخ به  سینا

با درود در ایران الکتروتکنیک بازار کار بهتری دارد

حسین
1 سال قبل

سلام من دانش آموز سال نهم هستم می خوام بدونم شغل های دولتی رشته الکترونیک چیست وبه چه مدرک تحصیلی نیاز دارد

مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  حسین

با درود فرصت های شغلی زیادی برای این درشته در اگان های مختلف وجود دارد

حسین
1 سال قبل

سلام
من خودم رشته الکترونیک دانشگاه میخونم قبلش هم هنرستان این رشته رو میخوندم
اول از همه بگم که به نظرم این رشته رو نباید برای هنرستان میذاشتن چون خیلی سخته .کلا ۸ نفر از یه کلاس ۳۰ نفره ادامه تحصیل دادن و اومدن دانشگاه.درسیه که توش کلی از ریاضیات مثل مشتق و انتگرال و سینوس و کسینوس استفاده شده.
پس اگه کسی میخواد ادامه تحصیل بده و بیاد دانشگاه باید ریاضیات وزبانش خوب باشه واز همه مهم تر علاقه داشته باشه.تازه بعد چند سال
که درس میخونید میفهمید این رشته تو ایران کاربرد نداره. چون ایران اصلا صنعت الکترونیک نداره که مثلا برید تو شرکت خازن سازی یا آیسی سازی.پس برای کار در حد عالی باید برید خارج از کشور اونم کشور های صاحب فناوری.
تو ایران تهش توی شرکت چاپ برد کار کنید یا برد های ساده طراحی کنید یا یه محصول ساده تولید کنید.
پس اگه تو اینترنت دوتا مدار لامپ فلاشر یا آردوینو دیدید سریع نیاید الکترونیک یا به هوای تعمیرات موبایل یا لوازم خانگی بیاید هنرستان.
تعمیرات موبایل اصلا دانش الکترونیک نمیخواد .
تعمیرات لوازم خانگی هم همینطور با دو سه سال شاگردی میتونی به جایی برسی.
ولی به نظرم اگه میخواید از رشتتون پول در بیارید برید برق یا همون الکتروتکنیک هم درس سبک تره هم کاربردش بیشتره .حداقل برق کار میشید
یا اگه زرنگ ودرسخون باشید به جاهای بالاتری هم میتونید برسید تو کارخونه ها مثل plc و از این جور چیزا.

مهدی
1 سال قبل
پاسخ به  حسین

الکترونیک یکی از مهم ترین رشته های جهانه و باید توش هدف داشته باشه هر فرد بد جلوه نده

امیرحسین
2 سال قبل

سلام به شما دوست عزیز
بین دبیرستان پزشک نیا و خواجه نصیر تو شاخه الکترونیک کدام یک بهتر است کدام امکانات بیشتر و آموزش دهی بهتر دارد

مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  امیرحسین

با سلام خدمت شما
دوست گرامی شما برای امکانات و مدارس پزشک نیا و خواجه نصیر باید حضوری تشریف ببرید و اطلاعات کسب کنید.
با آرزوی موفقیت

امیرحسین
2 سال قبل

سلام بر شما دوست عزیز
من امسال انتخاب رشته دارم و در اسلامشهر زندگی می کنم
و به الکترونیک علاقه زیادی دارم میشه چند تا از مدارس خوب اسلامشهر رو معرفی کنید ممنون

مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  امیرحسین

با سلام خدمت شما دوست عزیز
شما میتوانید به هنرستان پزشک نیا و یا هنرستان خواجه نصیر طوسی مراجعه کنید که در اسلامشهر هستند و در صورت داشتن رشته‌ی الکترونیک در همان هنرستان ثبت نام کنید.
با آرزوی موفقیت برای شما

سجاد
2 سال قبل

سلام جناب من دانش آموز سال نهم هستم و در درس های زبان و ریاضی ضعیف هستم ، ولی علاقه دارم که به رشته الکترونیک برم و در آینده کار های مانند تعمییر لوازم خانگی انجام بدم.
بنظرتون در این رشته میتونم موفق بشم؟

مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  سجاد

درود بر شما دوست عزیز
شما میتونید برای اطلاعات دقیق از این رشته با شماره ی 09126200026 تماس حاصل فرمایید و از مشاوه های تخصصی رشته الکترونیک بهرمند شوید
با آرزوی سلامتی و تندرستی

کوروش
2 سال قبل

با سلام خدمت شما،
بنده خیلی به این رشته علاقه مند هستم و معدل های لازم را هم برای انتخاب و تحصیل در این رشته دارم،
فقط این را خواستم بدونم که آیا بعد از گذراندن این رشته و فارغ تحصیلی در آن،آیا میتونم که خودم انواع برد ها و آردینو ها و ماژول ها
را درست کرده و عرضه کنم؟

imeni(مدیر)
2 سال قبل
پاسخ به  کوروش

سلام روز به خیر
دوست عزیز جهت مشاوره می توانید با شماره 09126200026 (از ساعت 9 صبح الی 5 عصر ) تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
موفق و پیروز باشید.

نوشین
3 سال قبل

سلام و عرض ادب
من فارغ تحصیل رشته برق-الکترونیک سال ۸۹ هستم
توی دانشگاه فقط به صورت تئوری واحدها رو گذروندم ولی به صورت عملی چیزی یاد ندادن واقعا
خیلی به رشته ام علاقه دارم و دوست دارم حتی بعد از این همه سال که گذشته رشته ام رو ادامه بدم و البته به صورت عملی
میشه لطفا راهنمایی کنید؟
ممنونم

Smw
3 سال قبل

خیلی مطالب مفیدی بود،واقعا بهش نیاز داشتم ممنون

محمد
3 سال قبل

ببخشیدیه سوال دیگه دارم میخواستم ببینم ازبین رشته برق والکترونیک کدام یک آینده شغلی بهتری دارد

محمد
3 سال قبل
پاسخ به  وحید فیلی

خیلی ممنون ازکمکتون خوبتون

محمد
3 سال قبل

باسلام وخسته نباشید
ببخشیدمن امسال باید انتخاب رشته‌کنم وبین رشته مکانیک و الکترونیک موندم لطفا میشه کمکم کنید که کدوم رشته بازارکار بهتری داره

مدیر
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

درود بر شما
دوست عزیز این دو رشته بسیار با هم متفاوت میباشد.
لطفا برای هدایت تحصیلی هر کدام از این رشته ها با شماره 09126200026 تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما شما را به صورت تخصصی شما را راهنمایی کنند.
با آرزوی بهترین ها برای شما

محمد
3 سال قبل
پاسخ به  مونا رحیمی

خیلی ممنون

عرفان
3 سال قبل

ببخشید از الکترونیک میشه رفت برق خودرو؟
شغل های رشته الکترونیک و الکتروتکنیک چیه؟

عرفان
3 سال قبل
پاسخ به  وحید فیلی

ممنون لطف کردین

احمدرضا
3 سال قبل

ممنون از لطف شما?

عرفان
3 سال قبل

سلام ببخشید از نظر بازار وآینده شغلی رشته الکترونیک بهتره یا الکتروتکنیک؟

عرفان
3 سال قبل
پاسخ به  وحید فیلی

ممنون

احمدرضا
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
برای اینکه به دانشگاه شمسی پور یا انقلاب اسلامی در باید معدل ۳ساله چند باشه؟

مهدیه
3 سال قبل

درود
بنده رشته تحصیلی ام الکترونیک است.در آینده می تونم طراحی فیبر مدارچاپی را با نام افزار انجام بدهم؟

حسین
3 سال قبل

آها ممنون ازشما ویه سوال دیگه ازتون دارم من الان رشتم الکترونیک هستش آیا میتونم دردانشگاه یکی از زیرشاخه های الکترونیک که همون برق قدرت (الکتروتکنیک)هستش روبردارم؟

حسین
3 سال قبل

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم الکتروتکنیک همون برق قدرت است؟

3277
3 سال قبل

سلام
شغلهای الکترونیک رو بفرمایید
همچنین در ict توضیحی بدید و کدام شغل الکترونیک بیشتر نرم افزار هستش
و اینکه برای طراح الکترونیک شدن چیکار باید کرد

3277
3 سال قبل
پاسخ به  وحید فیلی

بابت پاسخگویی کاملتون ، تشکر فراوان

محمدرضا
3 سال قبل

با سلام.من شخصا ب الکترونیک علاقه شدیدی دارم از جمله برنامه نویسی و طراحی انواع مدار.خودمم سال دوازدهم هستم.دو ساله ک معدلم 18 هستش.میشه راهنمایی کنید که چجوری با کدنویسی و طراحی مدار به موفقیت برسم.اصلا تو دانشگاه کلاسای طراحی و برنامه نویسی وجود دارن؟

علی
3 سال قبل

سلام من رشتم الکترونیک هستش میخواستم بدونم ایا درآینده میتونم برق کار ساختمان بشم؟

عرفان
3 سال قبل

سلام ببخشید من شبانه علی آباد کتول الکتروتکنیک قبول شدم میخواستم بپرسم که چقدر علاقه توی زمانه مهمه و این رشته رو میشه بدون علاقه ادامه داد؟

علی
3 سال قبل

سلام من سال یازدهم رشته ی فنی حرفه ای الکترونیک هستم
و اینکه این رشتمو بخونم تا فوق لیسانس مهندسی برق میتونم بگیرم و اینکه مهندسی برق گرایش این رشتم هست یا نه باید کنکور سراسری شرکت کنم تا تو دانشگاه های آزاد یا دولتی فقد میتونم مهندسی برق بگیرم چون که میدونید رشته های فنی حرفه ای میتونن تو دانشگاه های فنی رتبه قبولی بیارن و کنکور سراسری شانس کم تری دارند
آیا میشه گرفت مهندسی برق رو تو دانشگاه شمسی پور یا انقلاب اسلامی؟

محمد
3 سال قبل

سلام من رشتم الکترونیک هستش
سوال اول
آیا میتونم مهندسی برق بگیرم ؟
آیا میتونم مهندسی پزشکی تو ساخت تجهیزات پزشکی بگیرم؟

محمد
3 سال قبل
پاسخ به  وحید فیلی

ممنون از جوابتون فقد اینکه گفتید مهندسی پزشکی در رشته ی الکتروتکنیک ولی من الکترونیک هستم ینی گرایشی نداره از الکترونیک بهش؟

کمک
3 سال قبل

سلام به نظر شما شغل تعمیر پنل خورشیدی در ایران خوبه یعنی شغل اینده داره یا نه اگه نه چه شغلی پیشنهاد می کنید

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  کمک

سلام روز به خیر
دوست گرامی جهت مشاوره تحصیلی لطفا با شماره 09126200026 تماس حاصل فرمایید.
موفق و پیروز باشید.

Abolfazl
3 سال قبل

سلام من به رشته های مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر(بازی سازی) علاقه ی زیادی دارم.
توی ای رشته هایی که نام بردم کدوم رشته ها بازار کار خوبی داره؟

Mohammad mahdy
3 سال قبل
پاسخ به  Abolfazl

قطعا الکترونیک

Abolfazl
3 سال قبل

سلام من میخوام رشته ام رو بزنم الکترونیک و کنارش کامپیوتر هم یاد بگیرم میتونم؟
رشته ی مکاترونیک بازار کار خوبی داره؟
به نظرتون کدوم رشته رو بزنم؟

کمک
3 سال قبل

سلام من دوست دارم تعمیر کار پنل خورشیدی بشم آیا باید رشته الکترونیک برم یا نه

کمک
3 سال قبل
پاسخ به  وحید فیلی

قوربونت

محمد حسین
3 سال قبل

سلام ببخشید من رشته الکترونیک هستم میتونم کنکور حمل و نقل بده در زمینه خدمات

ابوالفضل
3 سال قبل

سلام من در درس زبان ضعیف هستم و الان هم رشته ام رو الکترونیک زدم الان توو این رشته موفق میشم یانه?

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  ابوالفضل

سلام روز به خیر
دوست گرامی برای دریافت مشاوره تحصیلی با شماره 09126200026 تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
موفق و پیروز باشید.

علی
3 سال قبل

سلام من در درس زبان کمی ضعیف هستم ولی به رشته الکترونیک علاقه دارم آیا به این رشته برم یا نه؟

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  علی

سلام روز به خیر
دوست گرامی لطفا با شماره تلفن 09126200026 تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.
موفق و پیروز باشید.

Javid
3 سال قبل

سلام برق خودرو توی الکترونیک هست یا نه؟

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  Javid

سلام روز به خیر
دوست گرامی برق خودرو برای رشته مکانیک است.
موفق و پیروز باشید.

فرامرز
3 سال قبل

اميدوار شدم ممنون از راهنماييهتون هفته پيش اسم پسرمو در يكي از هنرستانهاي تهران در رشته الكترونيك نوشتم خوشحالم كه انتخاب درستي كردم . خوشبختانه به زبان انگليسي هم مسلط هست.

امیرحسین
3 سال قبل

با سلام
من به دو رشته الکترونیک و کامپیوتر علاقه دارم و میخوام بدونم کدوم رشته آینده شغلی بهتر و درامدزایی بهتری داره؟
با تشکر

hamid
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
معدل من ۱۹.۵۲هست و نمره زبانم همیشه ۲۰بوده و چندسال زبان رفتم ولی ترک کردم به این رشته علاقه دارم ریاضیم هم خوبه به نظرتون این رشته رو انتخاب کنم؟بین الکترونیک و ریاضی موندم

hamid
3 سال قبل
پاسخ به  وحید فیلی

ممنون از شما.
به نظرتون رشته الکتروتکنیک گرایش برق خوبه؟

alilotfi
3 سال قبل

سلام
میخواستم بدونم رشته الکترونیک بهتر است یا الکتروتکنیک؟؟؟؟؟

متین
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید میخواستم بدونم رشته الکتروتکنیک اینده خوبی داره؟
حقوق خوبی داره؟
ممنون

حسن
3 سال قبل

سلام من امسال انتخاب رشته کردم و فنی حرفه ای صنعت رو توی هدایت تحصیلی از ۱۰۰نمره ۸۲.۰۲آوردم
میخواستم بدونم بروم رشته کامپیوتر یا الکترونیک
درظمن در مطالب بالا نوسته بودید که کامپیوتر را مهندسین الکترونیک اختراع کرده اند یعنی اگر الکترونیک بخوانم کامپیوتر هم یاد میگیرم

محمدمهدی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید من به رشته های برقی علاقه مندم و می خوام به رشته الکترونیک برم زبان اینگلیسی تقریبا متوسطه من اگه با همین مقدار زبان به این رشته بروم میتونم به جایی برسم؟ و اینکه من از نظر درسی بسیار عالی نیستم اگه درس هایم قبول شم و به دوره های بدی برم بازم به جایی میرسم؟ با تشکر از شما.

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  محمدمهدی

سلام روز به خیر
بله دوست گرامی زبان انگلیسی در هر رشته ای مهم و قابل توجه هستش…. اگر بخواهید در این رشته موفق باشید باید حتما سطح درسی خود را بالا بیاورید.
موفق و پیروز باشید.

امیر
3 سال قبل
پاسخ به  imeni(مدیر)

سلام
ببخشید من به رشته انسانی علاقه داشتم
و کلا در حفظیات استعداد داشتم اما به دلایلی نتونستم به رشته انسانی برم.
میخواستم بتونم نظر شما در مورد اینکه بخواهم به رشته الکترونیک برم چیه؟

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام روز به خیر
دوست گرامی انتخاب رشته کاملا به علایق خودتون بستگی داره…. برای راهنمایی بیشتر می توانید با شماره تلفن 09126200026 تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما در این زمینه شما را راهنمایی کنند.
موفق و پیروز باشید.

حسام
3 سال قبل

سلام رشته الکترونیک اینده شغلی خوبی داره

Ali
3 سال قبل

سلام خسته نباشید.
ببخشید میشه بهم بگید میتونم از طریق رشته الکترونیک به داخل سپاه بروم؟

مهدی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
من دو ماهه کلافه شدم و بین رشته های مکانیک خودرو و الکتونیک در شاخه فنی حرفه ای مونم یک چیزی بین خوب و خوب ترین خوایتم بدونم کدوم اینده شغلی بهتری داره و موفق میشم ؟ البته به دو تا شون علاقه دارم

امیر علی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید. من انتخاب رشته دارمو به الکترونیک
علاقه دارم . میخواستم بدونم هنرستان‌های خوب از نظر شما در تهران منطقه ۱۲ تا ۱۴ کجاست.
ممنون میشم اگر پاسخ بدهید?

افشین
3 سال قبل

با سلام من سال دهم رشته الکترونیک هستم این رشته رو دوست دارم باید بگم یکم سخته ولی وقتی یکمشو میفهمی بقیه نسبتا برات آسون میشه. من از الان با یکی از دوستام کسب و کار راه انداختیم ساده به نظر مرسه ولی درآمدش خیلی خوبه امیدوارم هرکی این رشته رو انتخاب میکنه موفق و سربلند بشه.

امیر
3 سال قبل

اگه میشه کمی درباره درس های الکترونیک و سختیش بیشتر توضیح بدین

رضا
3 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام.
من ترم 7 مهندسی برق گرایش الکترونیک دارم میرم کم کم. در مورد سختیش، به نسبت بقیه رشته های مهندسی و غیر مهندسی، با ریاضیات سر و کار داره. به قولا میشه گفت ریاضیاتی که توی عمل وجود داره به تعبیر ساده. اساتید ریاضیاتمون که از دانشکده علوم و آمار معمولا هستن، میگفتن بعد از لحاظ سر و کار داشتن با مباحث ریاضی، بعد از ریاضیات محض، مهندسی برق هست.
نگا سخت هست، خیلی سخت. به شخصه دارم میپوکم، ولی شیرینه. علاقه داشته باشی شیرین هست برات. من به شخصه معدل کتبی نهایی سال سومم شد 10 و خورده ای و مال پیش دانشگاهی آمد زیر 10، ولی با توجه به علاقه ای که داشتم، معدل الف هستم و جزء 5 نفر برتر دانشگاه از بین بیش از 100 دانشجو هم ورودی هستم توی دانشگاه روزانه مرکز استان. به علاقه و پشت و کار بستگی داره.

امیر
3 سال قبل

سلام میشه از رشته الکتروتکنیک بعد دانشگاه الکترونیک رفت؟

علی محمد
3 سال قبل

سلام
ممکن هست که مهندس الکترونیک داخل شرکت استخدام بشه؟؟
اگه ممکن هست داخل چه شرکت هایی است؟؟

امیر
3 سال قبل

سلام من سال اول رشته الکترونیک میخونم میخواستم بگم درسای الکترونیک از نظر خودم میگما سخته برام،ولی به کار های عملیش علاقه زیاد دارم شایدم ترک تحصیل کنم،میخواستم بدونم اگه درساشو نخونم و برم ی جا که به رشته خیلی مربوطه شاگردی کنم میتونم در آینده به عنوان مهندس الکترونیک در شرکتی استخدام شم با برا خودن شغل ازاد بزنم؟

رضا
3 سال قبل

سلام من۱۵سالمه پایه دهم رشته تجربی دارم میخونم ولی خب اصلا میلی ب خوندن درس های این رشترو ندارم و میهوام تغییر رشته بدم چون ب رباتیک خیلی علاقه مندم میخواستم ۲تاسوال بپرسم ۱_اینکه من میتونم دوباره دهموبارشته جدید بخونم چون کیخوام پایم برای این رشته قوی بشه. ۲_اینکه از الکترونیک یا کامپیوتر من میتونم ب رباتیک بریم یا نه؟؟ با تشکر اگ پاسخ بدین

imeni(مدیر)
3 سال قبل
پاسخ به  رضا

سلام روز به خیر
دوست گرامی شما اگر بخواهید سال دهم را دوباره مجدد بخوانید می توانید رشته الکترونیک را انتخاب کنید و در این رشته تحصیل کنید. هم می توانید این رشته خود را تا سال دوازدهم بخوانید و زمان کنکور رشته الکترونیک را انتخاب کنید و در این رشته ادامه تحصیل دهید.
موفق باشید.

آیدین
4 سال قبل

رشته مکاترونیک را برای ادامه تحصیل میخواستم انتخاب بکنم اما در کرج نیست و هیچ هنرستانی در کرج این رشته رو نداره! آیا با رشته الکترونیک بعدا در دانشگاه میتونم مکاترونیک بخونم؟

imeni(مدیر)
4 سال قبل
پاسخ به  آیدین

سلام روز به خیر
بله دوست گرامی.
موفق باشید.