فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

پرسش های متداول مکانیک خودرو

در این مقطع تحصیلی، فارغ التحصیلان کاردانی رشته مکانیک خودرو که به ادامه تحصیل علاقه مند هستند و مایلند در مقطع کارشناسی در دانشگاه، به تحصیل ادامه دهند لازم است تا در آزمون کاردانی به کارشناسی این رشته شرکت کنند. با توجه به پیشرفت علم در جهان و رفتن اکثر افراد جامعه به سمت تحصیل، درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ناپیوسته روز به روز در حال افزایش است.

در زیر به یکسری نکات که برای موفقیت شما در آزمون کارشناسی ناپیوسته مکانیک خودرو لازم است، اشاره می کنیم. شما داوطلب عزیز هم اگر سوالی در زمینه کنکور و درس، یا حتی در زمینه شغلی خود داشتید با ما در میان بگذارید تا در صورت دانستن پاسخ آن به شما کمک کنیم:

پرسش های متداول مکانیک خودرو
پرسش های متداول مکانیک خودرو
پرسش های متداول مکانیک خودرو
پرسش های متداول مکانیک خودرو

1- منابع کنکور کاردانی به کارشناسی به دو بخش دروس عمومی و تخصصی تقسیم می شود: سوالات عمومی که شامل اندیشه اسلامی، ادبیات فارسی، زبان خارجی می باشد که هر درس شامل 20 سوال است. سوالات تخصصی نیز به چهارده درس تقسیم می شوند که شامل: ریاضی، استاتیک، مقاومت مصالح، ترمودینامیک، مکانیک سیالات، انتقال حرارت، تکنولوژی مولد قدرت، تکنولوژی انتقال قدرت، تکنولوژی برق خودرو، تکنولوژی سوخت رسانی، تکنولوژی شاسی و بدنه، حرارت مرکزی با آب و هوای گرم، تهویه مطبوع تابستانی، سیستم های کنترل تاسیسات می باشند که ضرایب آنها برای هر دو گرایش این رشته متفاوت است.

2- گرایش های رشته مکانیک خودرو در مقطع کارشناسی به دو قسمت تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی، تکنولوژی مکانیک خودرو تقسیم می شود.

3- با توجه به مشخص نبودن منابع کنکور و فراوانی کتاب ها در هر درس، به شما پیشنهاد داده می شود که همزمان برای یک درس چند منبع را با هم نخوانید زیرا اینکار باعث سردرگمی شما می شود. یک منبع را انتخاب کرده و بعد از مطالعه کامل آن، منبع دیگر را شروع کنید. در صورتی که مطلبی را خوب متوجه نشدید آن وقت به سراغ منبع دیگری بروید. 

4- نکته دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم این است که سعی کنید تمام دروس را با هم جلو ببرید، به این صورت که در تمام دروس به یک حد مطلوب رسیده باشید. برای مثال اشتباه بعضی از داوطلبان این است که چند درس را انتخاب می کنند و فقط آنها را مطالعه می کنند و از باقی دروس می مانند. برای مثال در دروس تخصصی رشته خود به وضعیت عالی می رسند اما دروس عمومی را به دلیل اینکه فکر میکنند بقیه داوطلبان هم به سوالات آنها پاسخ نمی دهند، آن را رها کرده و این دروس را سفید می گذارند. این اصلا کار درستی نیست. پس با برنامه ریزی درست و اصولی، تمام دروس را با هم بخوانید و هیچ درسی را در وضعیت نامطلوب قرار ندهید.

برخی از سوالات متداول شما:

در گرایش تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی، کدام درس از همه مهمتر است و باید زمان بیشتری برای آن اختصاص داد؟

آن درسی که ضریبش از همه بالاتر است، مسلما به تمرکز بیشتری نیاز دارد. در این گرایش دروس تخصصی مانند حرارت مرکزی با آب و هوای گرم، تهویه مطبوع تابستانی و سیستم های کنترل تاسیسات به دلیل داشتن ضریب 4، از بقیه دروس مهم تر است، پس روی آنها وقت بیشتری بگذارید و تست زدن برای این درسها را فراموش نکنید.

چه زمانی را برای مرور مطالب خوانده شده قرار دهیم؟

مرور کردن به چند قسمت تقسیم می شود: مرور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت. پیشنهاد ما به شما این است که شب قبل از خواب نیم ساعت و یا حتی کمتر زمان بگذارید و مطالبی را که در طول روز خوانده اید را مرور کنید (کوتاه مدت). در پایان هفته یک زمانی را در روز قرار دهید و مطالب یک هفته را دوره کنید البته از روی خلاصه ها و یادداشت هایی که نوشته اید (میان مدت). بعد از گذشت چند وقت مثلا یک ماه، یک مرور یک روزه روی تمام مطالبی که اخیرا خوانده اید و خلاصه برداری کرده اید انجام دهید (بلند مدت).

اگر سوالی در نحوه مطالعه، برنامه ریزی، شیوه پاسخگویی به سوالات کنکور و یا هر سوالی که در زمینه درسی دارین، می تونین از ما بپرسین. 

موفقیت شما آرزوی ماست

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها