فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

پرسش های متداول حسابداری

در این مقطع تحصیلی، فارغ التحصیلان کاردانی رشته حسابداری که به ادامه تحصیل علاقه مند هستند و مایلند در مقطع کارشناسی در دانشگاه، به تحصیل ادامه دهند لازم است تا در آزمون کاردانی به کارشناسی این رشته شرکت کنند. با توجه به اهمیت وجود یک حسابدار با تحصیلات عالی در اکثر مشاغل کشور، درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ناپیوسته روز به روز در حال افزایش است.

در زیر به یکسری نکات که برای موفقیت شما در آزمون کارشناسی ناپیوسته حسابداری لازم است، اشاره می کنیم. شما داوطلب عزیز هم اگر سوالی در زمینه کنکور و درس، یا حتی در زمینه شغلی خود داشتید با ما در میان بگذارید تا در صورت دانستن پاسخ آن به شما کمک کنیم:

پرسش های متداول حسابداری
پرسش های متداول حسابداری
پرسش های متداول حسابداری
پرسش های متداول حسابداری

 1- منابع کنکور کاردانی به کارشناسی به دو بخش دروس عمومی و تخصصی تقسیم می شود: سوالات عمومی که شامل اندیشه اسلامی، ادبیات فارسی، زبان خارجی می باشد که هر درس شامل 20 سوال است. سوالات تخصصی نیز به 6 درس تقسیم می شوند که شامل: حسابداری مالی، حسابداری شرکت ها، حسابداری صنعتی، اقتصاد، آمار و حسابرسی می باشند که ضرایب آنها به ترتیب 4، 4، 2، 2، 3 و 2 می باشد. 

2- با توجه به مشخص نبودن منابع کنکور و فراوانی کتاب ها در هر درس، به شما پیشنهاد داده می شود که همزمان برای یک درس چند منبع را با هم نخوانید زیرا اینکار باعث سردرگمی شما می شود. یک منبع را انتخاب کرده و بعد از مطالعه کامل آن، منبع دیگر را شروع کنید. در صورتی که مطلبی را خوب متوجه نشدید آن وقت به سراغ منبع دیگری بروید. 

3- نکته دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم این است که سعی کنید تمام دروس را با هم جلو ببرید، به این صورت که در تمام دروس به یک حد مطلوب رسیده باشید. برای مثال اشتباه بعضی از داوطلبان این است که چند درس را انتخاب می کنند و فقط آنها را مطالعه می کنند و از باقی دروس می مانند. برای مثال در دروس تخصصی حسابداری به وضعیت عالی می رسند اما در درس آمار به دلیل اینکه فکر میکنند بقیه داوطلبان هم به سوالات آن درس پاسخ نمی دهند، آن را رها کرده و این درس را سفید می گذارند. این اصلا کار درستی نیست. پس با برنامه ریزی درست و اصولی، تمام دروس را با هم بخوانید و هیچ درسی را در وضعیت نامطلوب قرار ندهید. اگر شما به یک تست از سوالات درس آمار پاسخ دهید می توانید از داوطلبان دیگر جلو بیفتید.

برخی از سوالات متداول شما:

ترتیب خواندن دروس به چه شکلی باشد، یعنی یک روز درس های اختصاصی حسابداری را با هم بخوانیم و یک روز دروس عمومی. آیا این شیوه درست است و بهتر در حافظه می ماند؟

به طور کلی برنامه ریزی درست باید به نحوی باشد که درس هایی که پشت سر هم خوانده می شوند از نظر موضوع تفاوت بیشتری با هم داشته باشند. با توجه به این نکته، بهتر است شما یک درس اختصاصی و بعد از آن یک درس عمومی را بخوانید. با این روش ذهن شما زود خسته نمی شود و دچار سردرگمی نمی شوید.

برای کنکور کارشناسی فقط مطالعه کتاب ها کافی است یا تست هم باید بزنیم؟ 

حتما در برنامه خود زمانی را برای تست زدن و حل سوالات کنکور سالهای قبل در نظر بگیرید. بعد از خواندن کامل یک مطلب و درک موضوع آن، به سراغ سوالات کنکور بروید و خودتان را محک بزنید. 

اگر سوالی در نحوه مطالعه، برنامه ریزی، شیوه پاسخگویی به سوالات کنکور و یا هر سوالی که در زمینه درسی دارین، می تونین از ما بپرسین. 

موفقیت شما آرزوی ماست

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها