فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

شاهکارهای معماری ایران

big circle پل طبیعت

شاهکارهای معماری ایران

پل طبیعت یک پل سه طبقه غیرخودرویی و پیاده‌رویی است که در تهران قرار دارد و از مهرماه ۱۳۹۳افتتاح گردیده است. این پل از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد. طول این پل ۳۰۰متر بوده و سازه‌اش ۲۰۰۰تن می‌باشد. پل طبیعت بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی ایران محسوب می‌شودپل طبیعت زیر نظر شرکت نوسازی عباس‌آباد ساخته شده است. برای ساخت این پل ۱۴۰۰۰قطعه فولادی در ابعاد مختلف در ارتفاع ۴۰متری زمین برشکاری، سر هم و نصب شده است. با ساخت پل طبیعت بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش و بنادر در غرب زمین‌های عباس‌آباد به هم متصل می‌شوند. پل طبیعت ۷۰۰۰مترمربع مساحت دارد. این پل به گفته مدیر عامل سازنده آن نماد جدیدی برای شهر تهران است. 

big circle خانه متحرک

خانه متحرک

طراحی خانه متحرک و خلاقانه شریفی ها را از زبان طراحان با هم می خوانیم: کارفرما که جوانی موفق و تحصیلکرده است،خانه ای بزرگ می خواست که ویژه و شاخص باشد.شاید بیشتر نمونه های نئو کلاسیک مد نظرش بود و به ما هم پیشنهاد هایی نظیر ستون هایی متقارن در ایوان ورودی ،تزئینات رومی و نظایر اینها را می داد.

big circle مجتمع مسکونی باغ ونک پروژه منتخب فستیوال جهانی معماری بارسلون

شاهکارهای معماری ایران

این پروژه در فستیوال جهانی معماری بارسلونا در سال 2010 در بخش مجتمع های مسکونی، در میان پروژه های منتخب قرار داشت.زمین این مجتمع، باغ قدیمی تقریبا خشک شده ای بود که به کدخدای ده ونک تعلق داشت.ایده اصلی طراحی، براساس بازآفرینی قالب خانه-باغ شکل گرفت. طراحان این پروژه تصمیم گرفتند تا برخی از درختان خشک شده را حفظ کنند و خانه ها را کنار این درختان و حول یک حیاط مرکزی تعبیه کنند. خانه ها از هم جدا شدند، بطوریکه هرکدام، از سه یا چهار وجه خود امکان نورگیری و تهویه دارند.

 

big circle رستوران بنکیو ، طراحی منحصر به فرد از نادر تهرانی

شاهکارهای معماری ایران

رستوران فرانسوی بنکیو فرصت مناسبی را برای این دو معمار در به کارگیری از تکنیک برش سی.ان.سی (CNC) فراهم آورد. این رستوران در قلب تجاری شهر بوستون آمریکا قرار گرفته و در واقع سالن 450 مترمربعی بانک “سیوینگ پنی” را که بنای آن متعلق به سال 1917 است و مدت چندین سال متروکه شده بود را به خود اختصاص داده است.

 

big circle خانه چهل گره

شاهکارهای معماری ایران

خانه چهل‌گره، ساختمانی مسکونی است که در یکی از مناطق متوسط تهران ساخته شده است. این ساختمان دارای 5 طبقه و 10 واحد مسکونی کوچک است که برای قشر تحصیل‌کرده، با درآمد متوسط و کم طراحی شده است. این طرح سعی دارد نشان دهد که معماری محصول مصالح گران‌قیمت و یا تکنولوژی پیشرفته ساختمانی نیست و اقشار مختلف جامعه، حتی با بودجه‌های اندک، می‌توانند از مزایای معماری فکرشده بهره‌مند شوند.

 

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوین لوله
3 سال قبل

ممنون از مطلب مفیدتون استفاده کردم
https://novinlooleh.com/