فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

سخن بزرگان کامپیوتری

 بیل گیتس

«اواخر سال ۱۹۷۰ من می‌توانستم به سراغ شما بیایم و بگویم: اگر کسی می‌خواهد خوب پول درآورد، باید به خاطر داشته باشد که شرکت‌های نرم‌افزاری زیادی هستند که بعدها کسی آنها را به خاطر نمی‌آورد. اما اگر بتوانید این شرکت‌ها را مثل مایکروسافت، اپل و یا گوگل پیدا کنید، آنوقت می‌توانید پول خوبی از آنها درآورید»

استیو جابز

"هر روز طوری زندگی کنید که گویی روز آخر عمرتان است!"

وقتی 17 ساله بودم در جایی خواندم: "اگر هر روز فکر کنید به انسان موفقی تبدیل خواهید شد." این جمله تأثیر شگرفی بر من گذاشت و از آن زمان تا امروز، 33 سال است که هر روز صبح در آیینه نگاه می کنم و از خودم می پرسم: "اگر امروز روز آخر عمرت بود، آیا همان کاری را می کردی که امروز قصد انجامش را داری؟!" و هر گاه پاسخ "نه" بود و این پاسخ هر روز تکرار می شد، متوجه می شدم که باید تغییری در زندگی ام ایجاد کنم.

بیل گیتس

"از کسانیکه قابلیت های بیشتری به آنها داده شده است، انتظار بیشتری می رود!"

یکی از کسانی که کمک زیادی به موفقیت من کرد، مادرم بود. توصیه او به من این بود که هرگز از خدمت به مردم دست نکشم و در آخرین نامه اش برای من چنین نوشت: "یادت باشد از کسانی که قابلیت های بیشتری به آنها داده شده است، انتظار بیشتری هم می رود!"

خانم اپرا وینفری(مالک شبکه رسانه ای Oprah)

"همه ما هر چند وقت یکبار به تغییر و تحول نیاز داریم"

مردم به تغییر خصوصیات ظاهری و آراستن خود علاقه زیادی دارند، زیرا نتایج حیرت انگیزی دارد. شما بعنوان یک رهبر باید بتوانید احساس دیگران نسبت به خودشان را تغییر دهید. گاهی کارمندی را می بینید که بدون آگاهی مسیر اشتباه خود را می رود. باید بتوانید او را در مسیر درست قرار دهید تا احساس کند دوباره زنده شده است. همه ما به تغییر و تحول در زندگی نیاز داریم. و من مطمئنم که اگر شما بتوانید زندگی خود را تغییر داده و قابلیت های تازه خود را بشناسید، به موفقیت بزرگی دست یافته اید.3

مایکل دل(مدیر عامل شرکت کامپیوتریDell)

"هرگز سعی نکنید باهوش ترین فرد حاضر در هیئت مدیره باشید"

هرگز سعی نکنید باهوش ترین فرد حاضر در هیئت مدیره باشید. اما اگر بودید پیشنهاد می کنم افراد باهوش تری را نیز جذب کنید. این کار در عرصه حرفه ای "ایجاد شبکه"، در سازمان ها "تشکیل تیم کاری" و در زندگی شما همان خانواده، دوستان و جامعه محسوب می شود. هر یک از ما می توانیم هدیه ای برای همدیگر باشیم و رشد و موفقیت من در مسیر رهبری، بارها و بارها این نکته را یادآوری نمود که ارزشمندترین تجارب از روابط من با دیگران بدست می آیند.  

مراد امیدیار(موسس شرکت eBay)

"خود را برای غیر منتظره ها آماده کنید"

بمنظور آنکه حقیقتاً خود را برای مواجهه با وقایع غیر منتظره آماده کنیم، باید خود را در موقعیتی قرار دهید تا همیشه و حتی در بدترین شرایط، یک یا چند گزینه برایمان باقی مانده باشد. پس وقتی دریچه فرصت ها باز می شود، آنقدر به موفقیت نزدیک هستید که فرصت ها را از دست ندهید. زندگی تا حد زیادی همانند یک برنامه نرم افزاری، خطی است. همه ما وسوسه می شویم که گذشته را فراموش کرده و بیشتر به آینده مان فکر کنیم، اما آینده همیشه از یک خط مستقیم نمی گذرد. بنابراین، مدیران موفق همواره آینده ای انعطاف پذیر را برای خود ترسیم می نمایند: آنان در یک راه حل ساده باقی نمی مانند و شبکه ای از اهداف فراوان را برای خود می سازند.

جری یانگ (موسس و مدیر ارشد اجرایی سابق Yahoo و عضو هیئت مدیره شرکت Cisco)

"اجازه ندهید اخبار غلط شما را ناامید کند"

 موفقیت های بزرگ همیشه در مواقع شکست و سختی بدست می آیند. بهتر است شما نیز پس از فراغت از تحصیل این نوآفرینی و تحول را تجربه کنید.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها