فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

بیل گیتس ،بنیان گذارمایکروسافت

بیل گیتس

ويليام هنری گيتس سوم مشهور به بيل گيتس(Bill Gates) رئيس و موسس شرکت مايکروسافت.

در حال حاضر مايکروسافت با بيش از چهل هزار کارمند در شصت کشور جهان و با درآمد خالص 25.3 ميليارد دلار در پايان سال مالی 2001 يکی از موفقترين شرکتهای ايالات متحده امريکا و يکی از راهبران صنعت کامپيوتر بوده است.

بيل گيتس در 28 اکتبر سال 1955 در يک خانواده متوسط در شهر سياتل امريکا متولد شد.پدر بيل , ويليام هنری گيتس دوم وکيل دادگستری و يکی از سرشناسان شهر سياتل است و مادر او آموزگار مدرسه و يکی از اعضا هيئت مديرهUnited Way International بود که در امور خيریه نيز فعاليت داشت. بيل گيتس در اين خانواده و در کنار دو خواهر خود رشد کرد.گيتس در کودکی بيشتر وقت خود را در کنار مادربزرگ خود گذراند و از او تاثير بسيار گرفت. او از همان دوران کودکی خود روحيه رقابت طلبی خود را نشان داد و سعی می کرد تا در هر زمينه ای از دوستان خود پيش باشد.

بیل گیتس

گيتس تحصيلات ابتداي خود را در مدرسه عموميLakeside پشت سر گذاشت و در آنجا بود که با کامپيوتر آشنا شد.در آغاز يکي سالهاي تحصيلي مسئولان مدرسهLakeside تصميم گرفتند با کمک خانواده دانش آموزان, يک ترمينال کامپيوتر اجاره کنند و در اختيار دانش آموزان قرار بدهند. در اين هنگام بيل گيتس با کامپيوتر آشنا شد و به سرعت در استفاده از آن مهارت کسب کرد و در سيزده سالگي اولين نرم فزار خود را که يک بازي ساده بود نوشت. گيتس به همراه دوست خود پل آلن(Paul Allen ) که دو سال از گيتس بزرگتر بود و در زمينه سخت افزار کامپيوتر هم مهارت داشت , بيشتر وقت خود را به برنامه نويسي در اطاق کامپيوترLakeside ميگذراند.

گيتس در سال 1973 وارد دانشگاه هاروارد شد و در آنجا با استيو بالمر(Steve  Ballmer) که در حال حاضر رئيس قسمت اداري مايکروسافت است آشنا شد. گيتس زماني که در هاروارد بود يک نسخه از زبانBASIC را براي کامپيوترMITS Altair طراحي کرد.

بيل گيتس در سال 1975 به همراه دوست دوران کودکي خود پل آلن شرکت کوچکي بنامMicrosoft   با شعار "در هر خانه يک کامپيوتر" ايجاد کرد.مايکروسافت انواع زبانهاي برنامه سازي را براي کامپيوترهاي مختلف توليد ميکرد. در آن زمان مايکروسافت فقط 40 کارمند داشت که شبانه روز بشدت کار ميکردند و کل فروش آن فقط 2.4 ميليون دلار در سال بود.

بیل گیتس

در سال 1980 شرکتIBM برای اينکه از بازار کامپيوترهای شخصی عقب نماند تصميم گرفت تا کامپيوتر خود را کهPC نام گرفت و کامپيوترهای امروزی نيز مبتنی بر آن هستند , بسازد و وارد بازار کند. IBM تصميم گرفت تا کار نرم افزار آن را به عهده شرکت ديگری بگذارد. اين بود که شاهين خوشبختی بر دوش مايکروسافت نشست وIBM قراردادی با شرکت کوچک مايکروسافت بست تا نرم افزارهای سازگار با کامپيوترهای شخصیIBM توليد کند.کامپيوتر های جديدIBM از پردازنده های 16 بيتی 8088 شرکت اينتل استفاده ميکرد.

بنابراين مايکروسافت برای فروش زبانهای برنامه سازی خود به يک سيستم عامل 16 بيتی نياز داشت.در آن زمان شخصی بنام تيم پاترسون در کارگاه خانه خود يک کامپيوتر 16 بيتی کوچک ساخته بود و برای آن يک سيستم عامل ساده 16 بيتی نوشت که نامDOS 86 را برای آن انتخاب کرده بود. بيل گيتس کليه حقوق سيستم عاملDOS 86 را با قيمت 75 هزار دلار بدست آورد. بيل گيتس و پل آلن سيستمDOS 86 را متناسب با کامپيوتر های شخصیIBM تغيير دادند و امکانات بيشتری را به آن افزودن و از آن يک سيستم عامل قوی 16 بيتی ساختند.

مايکروسافت اين سيستم عامل راMS-DOS ناميد. MS-DOS برروی کامپيوترهای شخصیIBM جای گرفتند وIBM درصدی از فروش کامپيوترهایPC خود را برای استفاده ازMS-DOS به مايکروسافت مي پرداخت. و رفته رفته امپراتوري آقاي بيل گيتس بر رويMS-DOS بنيان نهاده شد. بعدها مايکروسافت با توليد سيستم عامل گرافيکیWindows و محصولات موفق ديگر گامهای بزرگتری بسوی موفقيت برداشت.طبق آخرين آمار بيش از 95 درصد از دارندگان کامپيوترهای شخصی در سراسر جهان از محصولات مختلف مايکروسافت استفاده ميکنند.

درحال حاضر بيل گيتس با بيش از 50 ميليارد دلار, ثروتمندترين مرد دنيا شناخته شده است.او اين مقام را چندين سال است که حفظ کرده. يکی از دلايل موفقيت مايکروسافت به گفته خود گيتس استخدام افراد با هوش در اين شرکت است.گيتس زمانی که فقط 19 سال داشت مايکروسافت را مديريت ميکرد.او به قدری کار ميکرد که حتی گاهی چند روز محل کار خود را ترک نمی کرد و به همراه کارمندان خود بسختی برروی پروژه های مختلف و سفارش مشتريان کار ميکردند.

بیل گیتس

تصوير فوق اتاق نشيمن يكی از ساختمان‌های وی می باشد.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها