فیلم آموزشی
آزمون استخدامی
مصاحبه با رتبه های برتر کنکور الکتروتکنیک
فیلم های آماده فروش هنرستان
فیلم آموزشی
کارنامه قبول شدگان
پیک آخر
آثار برگزیده هنرجویان
گالری تصاویر
معرفی هنرستان ها
معرفی دانشگاه ها
گالری تصاویر
فیلم آموزشی

مطالب برگزیده

سوالات کنکور هنرستان

شرکت گوگل

برند های برتر

فروش ساليانه:حدود40 ميليارد دلار

سود خالص ساليانه:حدود 12ميليارد دلار

تعداد كاركنان:33.000 نفر

شركت‌ها وابسته:يوتيوب ـ موتورولا ـ اندرويد

شعار های شركت:

1-   شما می‌توانید بدون شرارت پول به دست آورید.

2-   شما می‌توانید بدون کت و شلوار جدی باشید.

3-   کار کردن باید چالش‌انگیز و چالش باید شوخی و سرگرمی باشد .

تاریخچه

شركت گوگل توسط 2 دانشجو دكترا در سال 1996 به نام‌های لری پيچ و سرگی برين تأسيس شد. اين دو بر روی يك موتور جستجو به نام Backrubكار می كردند و پس از توسعه و اصلاح آن نامش را گوگل ناميدند. (گوگل در رياضی به معنای يك عدد 1 و صد تا صفر در جلوی آن است) به بدين معنی است كه گوگل قصد دارد سرويس‌ها و اهداف و اطلاح‌رسانی هايش را تا آن مقدار در وب گسترش دهد!

گوگل امروزه محصولات زيادی مانند جي ميل ـ اوركات ـ گوگل + و حتی سيستم عامل گوگل كروم دارد كه محبوبيت فراوان در بين كاربران دارد. گوگل امروزه پر بازديدترين سايت جهان است به طوريكه در زبان انگليسی فعل toGoogleبه معنای جستجو در گوگل بوجود آمده. اين شركت روزانه با يك ميليارد تقاضا برای جستجو مواجه است حجم داده‌های آن 24 پتابايت معادل 24000 ترابايت است كه با 150 هزار سرور در سراسر دنيا مشغول سرويس دهی برای كاربران می باشد. اين شركت بر روی سيستم عامل خود يعنی اندرويد نظارت دارد و توانسته رقيب قدرتمندی برای شركت اپل در زمينه فناوري‌های تبلت و موبايل باشد. يكی از خريدهای مهم شركت گوگل خريد شركت موتورولا با 19000 كارمند به مبلغ 5 ميليارد دلار در سال 2011 بود.

ساختمان اصلی گوگل در ماونتين ويو كاليفرنيا قرار دارد كه گوگل پلكس نام دارد در سالن ورودی كارمندان می توانند از قسمت‌های تفريحی اين شركت كه مجهز به لباسشویی خشكشوئی ـ اتاق ماساژ ـ استخر ـ فوتبال دستی ـ سرويس غذای رايگان 24 ساعته و …استفاده كنند.

شركت گوگل دومين برند تجاری دنيا شناخته می شود.

محیط کاری شرکت گوگل

یکی از خسته‌کننده‌ترین محیط‌هایی که هر مرد و زنی از آن فراری است –البته بعد از مدرسه، دانشگاه و سربازی محیط کار است. محیط کار به مثابه زندانی حقیقی است که کارگران یا کارمندان بخت برگشته عمدتاً برای مبلغی ناچیز و مقرری محو شدنی هر روز یا اغلب روزهای هفته در آن حاضر می‌شوند و همچون بردگان فیلم اسپارتاکوس عرق می‌ریزند و گاه از فرط سختی شرایط جان می‌بازند. گوگل اما از این قاعده مستثنی است، کارکنان این شرکت نه تنها از ارج و قرب بالایی برخوردارند بلکه حقوق نجومی و محیط کار دلپسند حداقل مواردی است که انتظار آن‌ها را می‌کشد.  سالن ورودی آن مجهز به یک پیانو، تعدادی سرور قدیمی، و نتایج تحقیقاتی یک پروژه برروی دیوار است. تالار ورودی آنجا مملو از توپ‌های ورزشی و دوچرخه‌ها است. هر کارمندی می‌تواند وارد قسمت تفریحی شرکت شود که دارای ماشین پایی، رختکن، لباسشویی و خشک‌ کن، اتاق ماساژ، بازی‌های ویدئویی، فوتبال دستی، پیانو، میز بیلیارد و پینگ‌ پنگ است. علاوه بر اتاق تفریح، در آن اتاق‌هایی دارای غذا و نوشیدنی نیز وجود دارد.

 

تصاویری از محیط کار شرکت گوگل

 

تصاویری از محیط کار شرکت گوگل
تصاویری از محیط کار شرکت گوگل

محصولات گوگل از زبان خودشان

محصولات و سرویس‌های ما

تصاویری از محیط کار شرکت گوگل

ما سرویس‌های متنوعی به افراد و کسب و کارها ارائه می‌دهیم. یک نظر اجمالی به آنچه ارائه کرده‌ایم در اینجا آمده است.

آنچه برای شما انجام می‌دهیم

تصاویری از محیط کار شرکت گوگل
تصاویری از محیط کار شرکت گوگل

لاری پیج، CEO و یکی از بنیانگذاران شرکت، یکبار "موتور جستجوی ایده‌آل" را به‌عنوان چیزی که "دقیقاً می‌فهمد منظور شما چیست و آنچه را خواسته‌اید به درستی در اختیار شما قرار می‌دهد" تعریف کرد. از زمانی که او این کلمات را گفت، Google رشد کرده تا محصولات را از طریق جستجو پیشنهاد دهد، اما روح آنچه او گفته هنوز باقی مانده است. با همه فن‌آوری‌های ما—از جستجو گرفته تاChrome تاGmail—هدف ما این است که یافتن اطلاعات مورد نیاز و دستیابی به چیزهایی که می‌خواهید انجام دهید را برای شما تا حد امکان آسان کنیم.

این یعنی اینکه جستجو را هوشمندانه‌تر و سریع‌تر کنیم، تا وقتی شما[jaguar] را تایپ می‌کنید، بتواند بفهمد که شما بدنبال خودرو هستید نه عکس‌های حیوان. این یعنی وقتی دوستان شما تبلیغی یا نتیجه جستجویی را دوست دارند به شما نشان داده شود، تا شما بدانید که آن مطلب با ارزش بوده است. این یعنی اینکه محصولات خود را به گونه‌ای بسازیم که به صورت مستقیم کار کنند، به‌طوری که بدون نیاز به کپی و جایگذاری، بتوانید اسناد را با مخاطبینGmail به اشتراک بگذارید و همان برگه‌هایی را که در مرورگرChrome خود روی رایانه رومیزی خود باز کرده‌اید در تلفنAndroid خود باز کنید. بالاتر از همه، این یعنی اینکه محصولات خود را به گونه‌ای بسازیم که بهتر کار کنند، تا افراد بتوانند وقت خود را روی موضوعاتی که در آن خوب هستند بگذرانند—مانند لذت بردن در کنار خانواده، چادر زدن در طبیعت، نقاشی یک عکس یا برگزار کردن یک جشن. ما هنوز به آنجا نرسیده‌ایم، اما مشغول کار روی آن هستیم.

آنچه برای کسب و کارها انجام می‌دهیم

تصاویری از محیط کار شرکت گوگل
تصاویری از محیط کار شرکت گوگل

ما ابزار مختلفی برای کمک به انواع کسب و کارها ارائه می‌دهیم تا در وب یا خارج از وب موفق باشند. این برنامه‌ها ستون فقرات کسب و کار خود ما را تشکیل می‌دهند، همچنین کارآفرینان و ناشران سراسر دنیا را قادر به رشد کسب و کار خود ساخته است. برنامه‌های تبلیغی ما، که دامنه آن از تبلیغات نوشتاری ساده تا تبلیغات رسانه تعاملی می‌باشد، به کسب و کارها در یافتن مشتری کمک می‌کند و به ناشران کمک می‌کند از محتوای خود کسب درآمد کنند. ما همچنین ابزارهای محاسبهcloud را برای کسب و کارهایی که در هزینه صرفه جویی می‌کنند و به سازمان‌ها کمک می‌کند کارآمدتر باشند ارائه کرده‌ایم.

آنچه برای وب انجام می‌دهیم

تصاویری از محیط کار شرکت گوگل

ما محصولاتی می‌سازیم که امیدواریم وب و در نتیجه تجربه شما را در وب بهتر کنند. با محصولاتی مانندChrome وAndroid، می‌خواهیم این فرصت را برای افراد به وجود آوریم که آسان‌تر و سریع‌تر، کارهایی را که می‌خواهند در وب انجام دهند. ما همچنین متعهد به وب باز هستیم، بنابراین در پروژه‌های مختلفی مشارکت می‌کنیم تا همکاری در اکوسیستم آنلاین و به جلو بردن وب را برای برنامه‌نویسان آسان‌تر کنیم. و به سختی تلاش می‌کنیم تا با استفاده از منابع کارآمد و حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر، وبی را ایجاد کنیم که برای محیط زیست بهتر است. وب از زمانی کهGoogle برای نخستین بار در صحنه ظاهر شد، به طور فوق‌العاده‌ای تکامل یافته است اما چیزی که بدون تغییر مانده باور ما به امکانات بی‌پایان خود اینترنت است.

نظرات

ارسال دیدگاه(نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها